Forex Stock Exchange Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Go down
dzonefx
dzonefx
Moderator
Number of messages : 636
Points : 4594
Date of Entry : 2013-01-29
Year : 51
Residence Country : Beograd

attention Elliott Wave/Talasi

Sat Feb 09, 2013 2:56 pm
Tokom 1920-30. ludi genije po imenu Ralph Nelson Elliott je otkrio da je  berza, iako se mislilo da se ponaša na pomalo haotičan način, zapravo  predvidljiva. Oni su trgovali u ponavljajućim ciklusima, koje je  istaknuo kao emocije investitora i trgovaca uzrokovane spoljašnjim  uticajima ili prevladavajućom psihologijom mase u to vreme.


Elliott je objasnio da su se uzlazna i silazna ''ljuljanja'' tržišta uvek  pokazivala u istim ponavljajućim obrascima, koji su zatim podeljeni na  uzorke koje on naziva "talasi" (waves). Trebao je službeno potvrditi ovo motrenje i tako je smislio super originalni naziv: The Elliott Wave  Theory (Elliotova teorija talasa).


5 - 3 talasni obrasci (5-3 Wave Patterns)


Elliott je dokazao da se trendovsko tržište kreće u, kako ih je on nazvao, 5-3  talasnim obrascima. Prvi 5-talasni uzorak se zove impulsni talas, a  poslednji 3-talasni uzorak se zove korektivni talas. Pogledajmo prvo 5-talasni impulsni uzorak. Lakše je ako ga posmatrate kao sliku:
 [You must be registered and logged in to see this image.]


I dalje izgleda malo zbunjujuće pa ćemo ubaciti malo boje:
[You must be registered and logged in to see this image.]
Evo kratkog opisa šta se događa tokom svakog talasa. Koristićemo deonice  budući da je njih koristio i g. Elliott, ali u suštini to stvarno nije  važno. To lako mogu biti valute, obveznice, zlato, nafta, itd. Bitna  stvar je da se Elliottova teorija talasa takođe može primeniti i na  devizno tržište.


1. talas
Deonica radi svoje početne pomake prema gore. To je obično uzrokovano od strane relativno malog broja ljudi koji su odjednom (iz različitih razloga -  stvarnih ili imaginarnih) osetili da je cena deonice jeftina i da je  pogodno vreme za kupovinu. To je uzrokovalo porast cene.


2. talas
U ovom trenutku dovoljno ljudi koji su bili u izvornom (prvom) talasu  razmotrili su da je deonica precenjena i uzeli su dobit (TP). To je
uzrokovalo pad cene. Međutim, deonica neće pasti do prethodnog dna jer  se ponovo smatra dobrim ulovom.

3. talas


To je obično najduži i najjači talas. Deonica ima pažnju mase javnosti.  Više ljudi je saznalo za deonicu i žele je kupiti. To uzrokuje da cena  raste i raste. Taj talas obično prelazi najvišu tačku koju je napravio  1. talas.


4. talas
Ljudi uzimaju profit, jer se deonica opet smatra skupom. Taj talas je  najčešće slab, jer obično ima više ljudi koji su još uvek bikovski  raspoloženi i čekaju da kupe "na propadanju".


5. talas
Ovo je tačka u kojoj najviše ljudi kupuje deonice i uglavnom je vuče histerija. Poznato? tim trenucima Vam se direktor kompanije počinje smeškati sa naslovne  strane glavnih magazina kao osoba godine. Ljudi počinju dolaziti sa  smešnim razlozima za kupovinu deonica i pokušaće Vas ugušiti ako se ne  slažete sa njima. Odjednom su svi stručnjaci za deonice. Opet Vam je  poznato?


To je trenutak kada deonice postaju najviše precenjene! Istovremeno, na drugoj strani započinje prodaja (shortanje) što pokreće ABC uzorak. I onda se svi pitaju - ko je uzeo moje pare!
Back to top
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum